Sunday, August 30, 2009

PBC hpa...



Salam..nak share la sikit dgn anda semua tentang PBC or perkongsian bijak cemerlang HPA yg saya hadiri pd 29-30 Ogos hari tu di Hotel de Palma, Ampang.

Mula-mula saya tanak pegi pun..coz budget tak cukup. But,then rezeki murah kot..upline saya nak bayarkan.(Thanks Ibnu!) So, saya g aja la.

Lagipun,last weekend tak buat apa2 pun..ditambah jgk dgn perasaan ingin tahu dgn lebih lanjut ttg hpa n org2 atasan nyer. Yer la, asyik jual brg aja,tp pengarah2 tak kenal..at least bila dah kenal baru naik sikit smangat nak berniaga kan.

Pada sangkaan saya PBC ni cam talk yg agak skema dan bosan la tp sbenarnye tak pun..
ilmu-ilmu pasal herba, halal haram dan byk lagi langsung tak memboringkan,malah setiap saat saya rasa excited nak dgr dan tahu.

Setiap sesi yg berlangsung jgk secara informal dan penuh dgn lawak jenaka. Paling tak dpt lupa pada Tn. Haji Abdullah, dia suka menyanyi dan buat kelakar. Apa yg pasti, ucapan semua pengarah2 mmg nmpk penuh ikhlas dan kesungguhan. Malah ada jgk LDK, jadi secara tak langsung saya dpt tambah ramai kenalan baru dari berbilang usia.

Ahli-ahli hpa yg hadir mmg kelakar dan sporting.Pengarah2 hpa bkn calang2 org,mereka adalah bekas engineer,pegawai jkr,doktor dan pelbagai bidang2 professional lain.

yg bestnya, saya dapat satu bilik hotel dgn kak Anim n mak mertua dia, tok ngah. Mereka sgt sporting n friendly. Mmg rasa mcm family sy sendiri walau baru kenal. cuma mlm nya diorg balik tido kt umah coz umahnye dekat aja dgn hotel tu. Jadi saya apalagi, mlm tu 'konker' la satu bilik tu..heh..

Ada la pada satu sesi tu, Tn. Haji Zainal (pengarah) tanya pada saya secara terbuka la ni (semua org dgr), jika saya dah berjaya mencapai bonus dkt 5 angka, apa yg saya nk buat dgn duit tu? saya ni dgn tanpa berfikirnya terus ckp nak dermakan pada JKM, rumah anak yatim dan pertubuhan org2 cacat.

Lepas aja sesi tu, rkn2 group saya pun ckp pd saya knapa jwpn skema sgt, nak gelak diorg dgr, jwb la nak enjoy ke..

Saya pun gelak aja dgr, malas nk ckp lebih2. Sbenarnye saya mmg tak plan jwpn tu, mmg spontan kuar. yer la, saya bkn nk berlakon jd malaikat kn, tp terus-terang mmg saya ada niat tu jika saya jadi org kaya kelak..InsyaAllah,amin. Heh tp bkn la derma semua duit, mn yg mampu la.

Balik dari PBC mmg saya dah punya semangat yg tggi utk memperjuangkan produk HPA yg halal, suci dan tak diragui lagi ni. InsyaAllah saya nak sebarkan pd kwn2 agar dpt share ttg kehebatan HPA.

Saya sgt2 berharap Allah akan meredhai apa yg akan saya usahakan ni dan moga saya akan berjaya dan jika saya dah berjaya, moga2 saya tak lupa pd niat murni saya tu..


No comments:

Post a Comment